Vsi napotki so rezultati raznih spletnih raziskav in večina je bila A/B testirana prek različnih spletnih agencij. Vsi pa so prišli do podobnih ali enakih zaključkov. Podajamo vam nekaj pomembnih nasvetov za izboljšanje spletne izkušnje na vaši spletni strani.
1. Vsebino, pomembno za vaše obiskovalce, postavite na vrh
Koliko uporabljate kolešček na miški ali drsni trak v brskalniku? Večina ljudi porabi 80% časa na strani z vsebino pred pomikom zaslona navzdol (scroll) .
Statistika kaže približno tako sliko:
Prvi del zaslona (above the fold): 80%
Vse za kar moramo uporabiti pomik navzdol (below the fold): 20%
Seveda to velja za klasičen namizni zaslon ali prenosnik. Pri mobilnih napravah in manjših zaslonih so številke malce drugačne.
Pozornost obiskovalca s pomikanjem navzdol upada. Postavite pomembne informacije na vrh. Če je vsebine več, vzpodbudite obiskovalca k pomikanju in mu dajte vedeti, da ga morebiti nekje nižje čakajo pomembne informacije. Zadnji element na poti navzdol je zelo pomemben Vedno na koncu vsebine postavite klic k akciji.
Ne pozabite na efekt »zadnje videno«. Zadnje kar vidite, si najbolj zapomnete.
2. Leva stran spletne strani dobi več pozornosti obiskovalca
Študije kažejo, da je leva stran spletne strani, prvo kar obiskovalci pogledajo. Tam se tudi najdlje zadržijo. Uporabite levo stran za svoje najbolj pomembne informacije ali ponudbe.
Leva stran prejme 70% časa na strani.
3. Obiskovalci berejo vaše vsebine v vzorcih
Najbolj pogost je F vzorec. Kar pomeni, da začnemo z branjem v prvi vrstici (ponavadi je to nek naslov) in potem v vzorcu črke F skeniramo vsebino. Pozornost selektivno posvečamo večjemu ali poudarjenemu tekstu.
Naslov in prvi odstavek naj pove vse kar na trenutni strani ponujate.
Uporabljajte podnaslove in sezname, tekst pa vedno oblikujte v smiselne odstavke.
4. Ne oglašujte
Se sliši neverjetno? Velja seveda za vašo spletno stran (podjetje, blog...) in vsebino na njih.
Banner blindness ali preziranje oglasnih pasic je danes splošen pojav. Ljudje smo redni obiskovalci spletnih strani z oglasi. Ti so ponavadi precej podobno oblikovani in postavljeni na podobnih mestih. Oglasi nas večinoma ne zanimajo in nas je večina že razvila preziranje oglasnih blokov.
Kar pomeni, da tudi obiskovalci vaše strani zavestno ali podzavestno spregledajo standardne pozicije za oglase in grafiko ali tekst, ki spominja na oglas.
Tu ste dobili tudi namig za oglaševanje. Razlikujte se od ostalih oglasov.
5. Če uporabite slike ljudi ali živali, je zelo pomembno kam gledajo
Zelo enostavno. Ljudje sledimo pogledom na slikah.
Če torej uporabite sliko privlačne tajnice ob ponudbi za pravne storitve, naj ima usmerjen pogled na tisti veliki gumb za povpraševanje
Ne pozabite na čustva. Ljudje smo zelo čustvena bitja. S pravo sliko lahko dosežemo neverjeten učinek.
Če je le možno uporabite lastne slike s »pravimi« ljudmi.
6. Moški so vizualni, ženske iščejo informacije in globlji pomen
Kar seveda ne pomeni, da ženskam ni všeč lepa grafika in slike. Razlika je v tem, da ženske v slikah iščejo informacije, pomen in čustva.
7. Znebite se že tistega »sliderja«
Ne velja vedno, a v 90% primerov so premikajoči sliderji na vrhu strani enostavno spregledani ali pa se ljudem enostavno ne da čakati, da se vsi zvrstijo.
V večini primerov je možno sliderje nadomestiti z vsebino in grafiko, ki bo veliko bolje informirala in pretvarjala obiskovalca v kupca. Pa še prihranili boste pri hitrosti nalaganja spletne strani.
8. Uporabite kontraste
Postavite svoje klice k akciji in pomembne informacije v kontrast. Če na ikono ni mogoče klikniti, naj ne bo v močnem kontrastu nasproti gumba za povpraševanje.
9. Starejši se dvakrat več motijo
Starejši obiskovalci (nad 60 let) potrebujejo pri spletnih obrazcih skoraj dvakrat več časa in se tudi dvakrat več zmotijo pri spletnih opravilih.
Opravila, pri katerih mlajši sploh ne razmišljajo, so lahko za starejše prava vesoljska znanost.
10. Uporabite kvalitetne slike
Slike produktov ne slikajte z mobilnikom in neobdelane objavljajte na spletni strani. Uporabite dober fotoaparat in slike obdelajte pred objavo. Velikost slike prilagodite spletni strani. Če je le možno uporabite jpg format.
Artikli naj bodo slikani iz večih pogledov z možnostjo povečave. Saj veste, tisto bluzico bi punce najraje kar otipale.
Če niste vešči fotografiranja, najemite strokovnjaka. Vložek se vam lahko hitro povrne.
11. Uporabljajte povzetke
Imate blog ali novičarsko spletno stran? Uporabljajte povzetke člankov.
Če objavljate članke v celotni dolžini že na prvi strani, bo obiskovalec vso svojo pozornost in čas namenil prvemu članku. Za ostale mu bo zmanjkalo pozornosti. Verjetnost, da preberejo ali najdejo ostale vsebine bodo precej manjše.
S povzetki obiskovalcu ponudite več vsebine in pri njemu vzbudite zanimanje.
12. Ne filozofirajte v svojih e-mail novicah
Več kot polovica prejemnikov e-mail sporočil preskoči uvod v sporočilu in hitro skenira vsebino do konca. Le 20% vseh prejetih sporočil je v celoti prebranih. Na posameznem sporočilu pa se ne zadržijo dlje od 50 sekund.
Sporočila naj bodo kratka in z jasnim sporočilom in obveznim klicem k akciji.
13. Prikažite vse cene
V spletni trgovini jasno označite in prikažite cene brez in s popustom. Artikle brez popusta brez sramu prikažite zraven akcijskih. Ljudje imamo radi pošteno izbiro.